Kā atrast savam uzņēmumam piemērotākos atslēgvārdus?

DigitalMore bloga raksts - uzņēmumam piemērotu atslēgvārdu atlase

Meklētājprogrammas ir ātrs un efektīvs veids, lai atrastu visu nepieciešamo. Tās ir lielisks palīgrīks ne tikai informācijas un datu ievākšanā, bet arī produktu vai pakalpojumu reklamēšanā. Pēdējos gados uzņēmumi vairāk sāk piedomāt pie tā, kā meklētājprogrammas var strādāt viņu labā – SEO atslēgvārdi (meklētājprogrammu optimizēšana) ir lielisks veids, kā veiksmīgi izvirzīties nozares tirgū. 

SEO atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, kuras interneta lietotāji ievada meklētājprogrammās. Līdz ar to, uzņēmumiem ir jāpapildina sava mājaslapa un tajā izvietotais saturs ar svarīgākajiem atslēgvārdiem, lai izceltos meklētājprogrammu rezultātos.

Nozares izpēte 

Pirms tiek noskaidrots, kādi ir labākie atslēgvārdi, lai optimizētu savu mājaslapu, vislabāk ir sākt ar kārtīgu izpēti, lai uzzinātu vairāk par pārstāvēto tēmu un nozari. Šis var rosināt jaunas un svaigas idejas mārketinga un SEO stratēģijai. Uzņēmumam ir jāsaprot, kādas ir viņu vērtības, mērķis, esošie klienti vai vēlamie klienti. Jānoskaidro, kādas ir auditorijas intereses saistībā ar uzņēmuma pārstāvēto nozari – vai tie vēlas tikai ātri, bez uzkavēšanās iegādāties produktus un pakalpojumus, vai arī tie vēlas padziļinātāku informāciju un bloga tipa rakstus. Atbildot uz šo jautājumu, ir jāsaprot, kāds ir vislabākais veids, kā klientus iepazīstināt ar savu uzņēmumu.

SEO atslēgvārdi un to izpēte

Jau sākumā iespējams nāk prātā daži atslēgvārdi, kurus var izmantot satura optimizēšanā. Tie var būt nozares produktu nosaukumi, pakalpojumi un populārākie temati.

Kad tiek pētīti SEO atslēgvārdi, svarīgākais ir izprast tirgu un to, kā auditorija meklē saturu vai pakalpojumus/produktus. Atslēgvārdu izpēte sniedz konkrētus meklēšanas datus, kas var palīdzēt atbildēt uz šādiem jautājumiem:

  • Ko cilvēki meklē?
  • Cik cilvēku to meklē?
  • Kā viņi vēlas saņemt informāciju?

Veicot izpēti, ir svarīgi padomāt, kādi ir SEO atslēgvārdi, un to meklēšanas nolūku:

  • Navigācijas atslēgvārds ir gadījums, kad lietotājs izmanto meklētājprogrammu, lai novirzītos uz konkrēto vietni. Piemēram, meklējot “Facebook”, viņš vēlas nokļūt facebook.com.
  • Informatīvais atslēgvārds ir gadījums, kad lietotājs izmanto meklētājprogrammu, lai atrastu informāciju. Ierakstot “kam pieder Facebook?”, viņi sagaida, ka saņems informāciju par Facebook dibinātāju. 
  • Darījuma jeb komerciālais atslēgvārds ir tāds, kas liek domāt, ka lietotājs vēlas veikt pirkumu. Piemēram, vārds “pirkt”, norāda uz komerciālu nodomu. Lietotājs, kurš meklē “pirkt sarkanu mašīnu”, diezgan skaidri norāda par to, ka vēlas iegādāties sarkanu mašīnu. 

Lai SEO atslēgvārdi palīdzētu, vislabākā pieeja ir izveidot sarakstu ar nozarei atbilstošām tēmām – galvenajiem atslēgvārdiem, un veidot tām mazākas apakšgrupas, kurās tiek apvienoti visi virzienu specifiskie termini un frāzes. 

Galvenie atslēgvārdi ir pats atslēgvārdu izpētes pamats. Tie spēj parādīt lielo nozares ainavu jeb lielākos nozares konkurentus un viņu SEO pieejas. Varbūt ir kādas prakses, no kurām būtu noderīgi smelties zināšanas?

Secinājumi

SEO atslēgvārdi un satura pielāgošana ir salīdzinoši vienkāršs un efektīvs process, bet tiem, kuriem ir ievērojamāks mārketinga budžets, ir lietderīgi uzticēt digitālā mārketinga aģentūrām, kā DigitalMore, veikt atslēgvārdu izpēti. Pieredzējuši eksperti katru dienu strādā ar atslēgvārdiem, kas atalgojas tajā, ka uzņēmumam tiek piemēroti visatbilstošākie atslēgvārdi un no izpētes datiem tiek iegūta vairāk svarīga tehniskā informācija.