Kas ir SEO optimizācija un kāpēc SEO pakalpojumi ir svarīgi Tavam biznesam?

SEO optimizācija (Search engine optimization) jeb, latviešu valodā tulkojot, meklētājprogrammu optimizācija ir dažādu darbību kopums, ko kvalitatīvi un atbilstoši veicot, iespējams paaugstināt mājaslapas pozīcijas Google meklētājā, tādā veidā paaugstinot organisko traffic jeb satiksmi un līdz ar to – palielinot potenciālo klientu skaitu.

Uzņēmumiem ir svarīgi ne tikai būt atrodamiem “kaut kur” Google meklētājā, bet ir svarīgi strādāt pie tā, lai sasniegtu augstākās pozīcijas uz biznesam nozīmīgiem atslēgvārdiem. Pirmās 3 pozīcijas Google meklētājā saņem vidēji ~70% no visiem klikšķiem.

Ņemot vērā dažādus faktorus, pirmreizējās SEO optimizācijas cenas pamata SEO pakalpojumiem variē, sākot no 300* EUR vizītkartes tipa mājaslapām, savukārt internetveikaliem – sākot no 500 EUR. Ikmēneša SEO veicināšanas pakalpojumiem cena ir no 200 EUR. SEO optimizācijas cena lielā mērā ir atkarīga no Tavas mājaslapas apjoma – lapu, produktu kategoriju un produktu skaita, kā arī citiem faktoriem. Tehniskajai SEO optimizācijai cena būs atkarīga no Tavas mājaslapas esošā tehniskā stāvokļa, tāpēc tā būs ļoti atšķirīga dažādiem uzņēmumiem. Sīkāku izklāstu par cenas veidošanos šim digitālā mārketinga pakalpojumam meklē šīs lapas beigās.

Lai noskaidrotu SEO optimizācijas cenu tieši Tava uzņēmuma mājaslapai, sazinies ar mums!

Kopsavilkums

Mūsu SEO pakalpojumi

  • Tavas mājaslapas izpēte
  • Konkurentu un nozares izpēte
  • Tehniskais un saturiskais audits
  • Google Search Console un Google Analytics uzstādīšana vai analīze
  • Atslēgvārdu izpēte, analīze un monitorings
  • Mājaslapas tekstu SEO optimizācija
  • Pamata SEO uzlabojumi
  • Tehniskie SEO uzlabojumi
  • SEO bloga raksti
  • Atpakaļsaišu jeb backlinks izvietošana

Priekšrocības

  • Augstāka mājaslapas satiksme (traffic) un līdz ar to – vairāk potenciālo klientu biznesam
  • Uzticamības veicināšana
  • Uzlabota lietotāju pieredze (UX)
  • Izmaksu ziņā efektīvs risinājums ilgtermiņā
  • Izmērāmi rezultāti

Statistikas

  • Google ir visapmeklētākā mājaslapa visā Latvijā.
  • 2022. gadā Google apmeklēja vairāk nekā miljons unikālo lietotāju.
  • Pirmās 3 pozīcijas Google meklētājā saņem vidēji ~70% no visiem klikšķiem.
  • 1. pozīcija Google meklētājā vidēji saņem vairāk klikšķu nekā pozīcijas no 3. līdz 10. kopā.

SEO pakalpojumi, ko mēs piedāvājam

Mūsu SEO pakalpojumu klāstā ietverts gan saturiskais SEO, gan tehniskais SEO, kā arī ikmēneša regulārie SEO veicināšanas un uzlabošanas pakalpojumi. 

Process, kādā veicam gan vienreizējos SEO optimizācijas pakalpojumus, gan ikmēneša SEO pakalpojumus, ir sekojošs:

  1. Tavas mājaslapas izpēte – iepazīstamies ar Tava uzņēmuma mājaslapu un identificējam būtiskākās nepilnības. 
  1. Konkurentu un nozares izpēte – mēs iepazīstamies ar jomu, kurā darbojas Tavs bizness un izpētām Tavus konkurentus – noskaidrojam, cik lielu organisko satiksmi saņem viņu mājaslapas, kādas Google pozīcijas ir Tavu konkurentu lapām un, galu galā, kādas ir šo konkurentu mājaslapas. 
  1. Tehniskais un saturiskais audits – analizējam Tavas mājaslapas saturisko un tehnisko SEO un sastādām darba plānu nepilnību novēršanai. 
  1. Google Search Console un Google Analytics uzstādīšana vai analīze – ja Tavai mājaslapai vēl nav uzstādīti šie rīki, tad mēs to veicam no savas puses vai sniedzam norādes Tavas mājaslapas uzturētājām, kā to izdarīt. Savukārt, ja šie rīki Tavai lapai jau ir, mēs analizējam tajos pieejamos datus. 
  1. Atslēgvārdu izpēte, analīze un monitorings – veicam padziļinātu atslēgvārdu izpēti un analīzi, izmantojot atbilstošākos rīkus – identificējam gan populārākos, gan mazāk populārus, bet tik un tā Tavam biznesam svarīgus atslēgvārdus, kā arī nosakām mājaslapas esošās pozīcijas šiem atslēgvārdiem. Vienojoties par ikmēneša SEO veicināšanas pakalpojumiem, mēs regulāri monitorējam atslēgvārdu pozīciju izaugsmi un informējam Tevi par rezultātiem atskaišu veidā. 
  1. Mājaslapas tekstu SEO optimizācija – uzlabojam Tavas mājaslapas tekstus, balstoties uz labākajām un aktuālajām SEO praksēm. Ja mājaslapas tekstiem nepieciešami apjomīgi papildinājumi, tad, iespējams, mums būs jāvienojas arī par kopīraitinga pakalpojumu mājaslapai. 
  1. Pamata SEO uzlabojumi – izveidojam vai uzlabojam esošos meta datus, uzlabojam mājaslapas linku un bilžu nosaukumus, arī alternatīvos tekstus, papildinām lapu ar iekšējām un ārējām saitēm, pārbaudām H1, H2 elementus un dažādas citas nianses, ko nepieciešams veikt, lai uzlabotu jeb optimizētu Tavas mājaslapas SEO. 
  1. Tehniskie SEO uzlabojumi – balstoties uz iepriekš veiktā SEO tehniskā audita rezultātiem un saskaņoto darbu plānu, veicam nepieciešamās tehniskās darbības un/vai sagatavojam norādes un ieteikumus Tavas mājaslapas uzturētājam. 
  1. SEO bloga raksti – regulāru, kvalitatīvu un SEO draudzīgu bloga rakstu izveide ir viens no dažādiem veidiem, kā ik mēnesi var veicināt savas mājaslapas SEO izaugsmi un sasniegt augstākas pozīcijas Google meklētājā. Ja šo uzdevumu vēlies atstāt savā pārziņā un esi drošs, ka Tev būs laiks un atbilstošas iemaņas, lai radītu tiešām kvalitatīvu gala rezultātu, tad piedāvāsim Tev SEO speciālista konsultāciju un sagatavosim norādes, kas jāievēro, veidojot SEO draudzīgus bloga rakstus. 
  1. Atpakaļsaišu jeb backlinks izvietošana – strādājam pie tā, lai Tava biznesa mājaslapai būtu kvalitatīvas atpakaļsaites. Starp citu, – atpakaļsaites ir ārkārtīgi vērtīgas meklētājprogrammas “acīs”, jo tās signalizē Google un citām meklētājprogrammām par to, ka attiecīgā mājaslapa, uz ko ved konkrētā atpakaļsaite, ir vērtīga un ka tai ir autoritāte. 

SEO ir ļoti individuāls process, tāpēc katram uzņēmumam tas var atšķirties, ņemot vērā gan atvēlēto budžetu, gan mājaslapas specifiku, gan citus faktorus.

SEO optimizācijas cena

Cena par mājaslapas SEO optimizācijas pakalpojumiem ir atkarīga no daudz un dažādiem faktoriem – kāds ir mājaslapas tehniskais un saturiskais stāvoklis, konkurence, nozares īpatnības, kā arī – kādi ir biznesa mērķi, ko vēlies sasniegt ar SEO palīdzību, arī – kāds ir plānotais apjoms un vēlamais termiņš.

Ņemot vērā, ka ir daudz un dažādu tipu mājaslapas – vizītkartes tipa mājaslapas ar burtiski dažām lapām un internetveikali ar vairākiem desmitiem, simtiem vai pat tūkstošiem produktu un lapu, – kā arī dažādi mērķi un to ambiciozitātes skala – vai vēlies veikt pašu vienkāršāko pamata SEO optimizāciju, vai vēlies šo SEO optimizāciju veikt “pēc pilnas programmas” un saņemt regulārus ikmēneša SEO pakalpojumus – SEO optimizācijas cenas var būt ļoti dažādas. 

Ņemot vērā iepriekš minētos faktorus, pirmreizējās SEO optimizācijas cenas pamata SEO pakalpojumiem variē, sākot no 300* EUR vizītkartes tipa mājaslapām, savukārt internetveikaliem – sākot no 500 EUR. SEO optimizācijas cena lielā mērā ir atkarīga no Tavas mājaslapas apjoma – lapu, produktu kategoriju un produktu skaita, kā arī citiem faktoriem. Tehniskajai SEO optimizācijai cena būs atkarīga no Tavas mājaslapas esošā tehniskā stāvokļa, tāpēc tā būs ļoti atšķirīga dažādiem uzņēmumiem. Ikmēneša SEO uzlabošanas un veicināšanas pakalpojumiem cena ir no 200 EUR. 

Lai noskaidrotu SEO optimizācijas cenu tieši Tava uzņēmuma mājaslapai, sazinies ar mums un/vai piesakies bezmaksas konsultācijai, un mēs ar prieku sagatavosim piedāvājumu tieši Tev!

*Informējam, ka pakalpojumu cenas tekstā norādītas bez PVN.

Priekšrocības, ko SEO sniedz Tavam uzņēmumam

SEO vienīgais ieguvums nav tikai mājaslapas satiksmes palielināšana tiešā veidā, bet tas sniedz vēl vairākas citas priekšrocības Tavam biznesam! 

  1. Uzticamības veicināšana

Nereti mājaslapas, kas atrodas augstākās Google vai citas meklētājprogrammas pozīcijās, tiek uztveras no potenciālo klientu puses kā uzticamākas, un bieži vien cilvēkiem, kuri meklē konkrētus atslēgvārdus, šķiet, ka augstākajās pozīcijās atrodas labākie, populārākie un uzticamākie pakalpojumu sniedzēji vai preču pārdevēji. Patiesībā augstās SEO pozīcijas tiek panāktas ar ilgstošu un profesionālu SEO speciālista darbu, un ne vienmēr pirmās Google pozīcijas korelēs ar produkta kvalitāti, un ne vienmēr augstākajās pozīcijās redzēsim pašus atpazīstamākos uzņēmumus, kas piedāvā kvalitatīvāko produktu par labāko cenu. Tā, protams, var būt, un nereti tā arī ir. 

Arī zīmola atpazīstamībai ir neatsverama loma SEO izaugsmē, jo atpazīstams zīmols veicina mājaslapas satiksmes izaugsmi ne tikai paša zīmola atslēgvārdiem, bet arī citiem, saistošajiem atslēgvārdiem. Saprotams, ka, meklējot kādu preci vai pakalpojumu un meklētājā ieraugot atpazīstamu uzņēmumu, kas to piedāvā, ir liela iespēja, ka lietotāji dosies uz šo mājaslapu, jo viņi jau iepriekš ir dzirdējuši par šādu uzņēmumu vai pat aktīvi seko tam sociālajos medijos. 

  1. Uzlabota lietotāju pieredze (UX)

SEO optimizācijas process bieži vien iet roku rokā ar lietotāju pieredzes jeb UX uzlabojumiem. SEO tehniskā optimizācija ietver tādus procesus kā mājaslapas struktūras uzlabojumi, lapas ielādes ātruma paaugstināšana, mobilā optimizācija un daudzi citi. Šie procesi uzlabo arī lietotāju pieredzi un liek viņiem mājaslapā uzturēties ilgāk pēc tam, kad tie nonākuši attiecīgajā lapā, atrodot to Google meklētājā. Jo ilgāku laiku lietotāji pavada mājaslapā pēc tam, kad to atraduši ar kādu atslēgvārdu, jo vērtīgākus signālus saņem Google par to, ka šajā lapā, acīmredzot, ir kaut kas lietotājam vērtīgs. 

Jo veiksmīgāka ir Tavas mājaslapas apmeklētāja UX jeb lietotāja pieredze, jo potenciālais klients ir apmierinātāks, priecīgāks, un pastāv lielāka iespēja, ka viņš iegādāsies preci vai pakalpojumu tieši Tavā mājaslapā!

  1. SEO optimizācija – izmaksu ziņā efektīvs risinājums ilgtermiņā

Atšķirībā no Google Ads, kur Tu maksā par katru klikšķi katru reizi un vienmēr, kamēr vien Tev ir aktīvas Google reklāmas, par iegūtajiem klikšķiem organiskā veidā (jeb, pateicoties SEO) Tev nav jāmaksā ne cents. Jā, Tev būs jānoalgo SEO speciālists vai digitālā mārketinga aģentūra, kas piedāvā šādu pakalpojumu un kas veiks ne tikai pirmreizējo mājaslapas SEO optimizāciju, bet turpinās arī ilgtermiņā strādāt ar ikmēneša SEO pakalpojumiem un SEO veicināšanu. Tomēr ilgtermiņā šī investīcija atmaksājas, jo laika gaitā Tu iegūsti stabilas un gana augstas Google organiskās pozīcijas, kas nozīmē, ka mazāk naudas nepieciešams tērēt uz sponsorēto Google reklāmu, kur Tev jāmaksā katru reizi, kad kāds uzklikšķina uz Tavas reklāmas, un Tavu mājaslapas satiksmi vairs nelimitē noteikts dienas budžets, bet tā ir viegli un ērti atrodama Google augstākajās pozīcijās.

Sevišķi izdevīgi šis ir tām mājaslapām, kur būtiskajiem atslēgvārdiem ir ļoti liels meklējumu apjoms ik mēnesi. Ja biznesam svarīgākie atslēgvārdi nav visai populāri un īpaši bieži meklēti, iespējams, sākumā vari izlīdzēties ar relatīvi vienkāršu vienreizēju SEO optimizāciju un tik ļoti nefokusēties uz ikmēneša SEO pakalpojumiem, bet vairāk koncentrēties uz zīmola un produkta popularizēšanu sociālajos medijos un ar Meta jeb Facebook reklāmas palīdzību. 

Ja ikmēneša mārketinga un reklāmas budžets ir pietiekams, lai efektīvi strādātu gan ar ikmēneša SEO pakalpojumiem, gan ar Google reklāmas uzturēšanu, biznesi nereti izmanto sekojošu stratēģiju: Ik mēnesi tiek strādāts pie mājaslapas pozīciju paaugstināšanas organiskā veidā, un, kamēr nav iegūtas augstākās Google pozīcijas, aktīvi tiek maksāts par Google reklāmu. Savukārt, kad ir sasniegtas augstākās pozīcijas Google meklētājā, pateicoties SEO, Google reklāmas budžetu attiecīgajiem atslēgvārdiem var ievērojami samazināt, un saņemt tādu pašu vai pat vēl lielāku satiksmi. 

  1. Izmērāmi rezultāti

Kā daudzi citi digitālā mārketinga kanāli un procesi, arī SEO rezultāti ir ļoti izmērāmi. Tādi rīki kā Google Analytics, Google Search Console un dažādi ārējie SEO rīki sniedz ne tikai detalizētu ieskatu mājaslapas organiskās satiksmes izmaiņās, bet arī atslēgvārdu pozīciju pieaugumā, atlēcienu līmenī (bounce rate), lapā pavadītajā laikā, konversiju rādītājos un dažādās citās metrikās. Šādi SEO un analītikas rīki palīdz saprast, kuri atslēgvārdi performējas labāk un nes kvalitatīvu satiksmi, kuras lapas mājaslapā strādā veiksmīgi, kuras lapas ir tās, no kurām lietotāji pamet mājaslapu, kā arī daudz dažādus citus, ļoti vērtīgus un svarīgus ieskatus. Pateicoties plašajām SEO rezultātu analīzes iespējām, uzņēmumi var pieņemt datos balstītus lēmumus un regulāri pilnveidot savu SEO stratēģiju. 

Dažas vērtīgas un interesantas statistikas par SEO un Google

No visām pieejamajām meklētājprogrammām Latvijas “meklētājprogrammu tirgū” Google aizņem vairāk nekā 95% šī tirgus. Balstoties uz GEMIUS datiem 2022. gadā Google ieņēma 1. pozīciju visvairāk apmeklēto interneta vietņu sarakstā Latvijā ar vairāk nekā miljonu unikālo lietotāju. Godpilnās 2. un 3. vietas attiecīgi ieņēma YouTube un Facebook.

Kā klāstījām savā rakstā SEO 101: Meklētājprogrammu Optimizācijas pamati, kas Tev jāzina, ir daudz un dažādu pētījumu, kas veikti saistībā ar to, cik procentuāli daudz traffic jeb satiksmes iegūst tieši augstākās Google pozīcijas. Dažādām nozarēm atšķiras to lietotāju vai klientu meklēšanas paradumi, tomēr var teikt, ka vidēji 33.5 % lietotāju dosies tieši uz 1. pozīciju Google meklētājā, savukārt 2. Google pozīcija vidēji iegūst pat gandrīz 2 reizes mazāku traffic – vairāk nekā 17% no visas satiksmes, tāpēc pašsaprotami, ka, jo augstāk atrodies Google meklētājā, jo labāk tas ir Tavam biznesam.

Augstākas Google pozīcijas nodrošina lielāku satiksmi, kas, ar nosacījumu, ka SEO optimizācija veikta atbilstoši biznesa vajadzībām, atnes arī vairāk potenciālo klientu, un tālāk viss, protams, ir atkarīgs arī no Tava biznesa, piedāvājuma, zīmola, produkta, cenas, mārketinga aktivitātēm un daudziem citiem aspektiem, t.sk., arī tehniskiem aspektiem – cik mūsdienīga un lietotājam draudzīga ir Tava mājaslapa, cik ērts ir iepirkšanās/pasūtījuma noformēšanas process un dažādiem citiem faktoriem.

Ja vēl mazliet parunājam par statistikām, sekojošie dati var pārsteigt! Pirmās 3 pozīcijas Google meklētājā saņem teju 70% no visiem klikšķiem, kad lietotājs meklē kādu konkrētu atslēgvārdu. Gana iespaidīgi ir arī tas, ka 1. pozīcija Google meklētājā vidēji saņem vairāk klikšķu nekā pozīcijas no 3. līdz 10. kopā. Savukārt, ja salīdzinām augstākos radītājus ar augstāk atrodamo Google Ads reklāmu šim pašam atslēgvārdam, 1. Google pozīcija vidēji saņem 19 reizes augstāku satiksmi, salīdzinot ar augstāko Google Ads reklāmu. Protams, šīs statistikas būs atšķirīgas katrā nozarē, un jāatceras, ka Google meklētājā informāciju cilvēki meklē ne tikai, lai kaut ko iegādātos, bet ļoti daudz un dažādiem mērķiem. 

Skaidrs, ka vērtīgi ir ne tikai būt atrodamam “kaut kur” Google meklētājā, bet Tava biznesa mājaslapai ir ārkārtīgi svarīgi atrasties pēc iespējas augstāk Google meklētājā! Lielākoties tas nav tikai viens vai pāris atslēgvārdi, kas ir svarīgi Tavam biznesam, tāpēc SEO optimizācija un Google pozīciju paaugstināšana Tavai mājaslapai ir pārdomāts, nopietns un profesionāls ilgtermiņa process un darbs. 

Informējam, ka pakalpojumu cenas tekstā ir norādītas bez PVN.