Kāpēc pievērst uzmanību vizuālajai identitātei?

DigitalMore bloga raksts - kāpēc pievērst uzmanību vizuālajai identitātei un kas jāņem vērā

Pilnvērtīga un koša identitāte mūs atšķir no pelēkās masas, kā arī piesaista cilvēkus ar līdzīgām vērtībām. Tāpat arī unikāla uzņēmuma vizuālā identitāte to atšķir no tirgus konkurentiem, un klientiem veido neaizmirstamu pirmo priekšstatu. Tai jāattaino ne tikai skaista grafika, bet arī uzņēmuma stāsts, ko tas vēlas nodot potenciālajiem un esošajiem klientiem.

Kas ir vizuālā identitāte? 

sastāv no vairākām daļām, kā, piemēram, uzņēmuma nosaukums, logotips, krāsas, teksta fonts un valodas stils. Lai veiksmīgi veidotu komunikāciju un pasniegtu savas vērtības, mērķus un misiju, sākumā ir jāpievērš uzmanība uzņēmuma ārējam izskatam un tā detaļām. Tikai ar skaidri izstrādātu vizuālo identitāti uzņēmums spēs aizsniegt vēl neiekarotus horizontus. 

Svarīgums

Mūsdienās uzņēmums savu reputāciju vairs neveido tikai ar kvalitatīviem produktiem vai pakalpojumiem. Vizuālā identitāte jau sākumā atbild par to, vai klients uzticēsies uzņēmumam un iegādāsies pirkumu vai pakalpojumu. 

Vizuālajai identitātei ir jāveic 3 galvenās funkcijas:

  • Tā ir atpazīstama – vienkārša un skaidra;
  • Piešķir uzņēmumam unikālu personību;
  • Izceļas no jomas konkurentiem.

Atpazīstamība nozīmē, ka cilvēki vienkārši spēj atpazīt uzņēmuma nosaukumu, logotipu un varbūt pat aprakstīt sniegtos pakalpojumus. Tā ne vienmēr ir uzņēmuma auditorija, bet tas dod iespēju sasniegt cilvēkus, kuri tiktu ieinteresēti pirkuma veikšanā. 

Unikāla personība dod iespēju cilvēkiem personīgāk iepazīt uzņēmumu, līdz ar to ar laiku klients izjūt pieķeršanos, lojalitāti pret uzņēmuma produktiem vai pat ilgošanos pēc tiem.

Izcelšanās jau pasaka visu priekšā –  skaidra un radoša vizuālā identitāte dod uzņēmumam iespēju būt soli priekšā saviem jomas konkurentiem. 

Vizuālās identitātes sastāvdaļas

Lai radītu efektīvu vizuālo identitāti, sākumā ir nepieciešams ieviest skaidru uzņēmuma stratēģiju. Tajā jāformulē uzņēmuma pamatprincipi un vērtības, kuri tālāk noteiks vēlamos mērķus un misiju. Tad arī pēc tam, balstoties uz šiem elementiem, izdosies izveidot atbilstošu vizuālo identitāti. 

Krāsa ir pamats vizuālajai identitātei visās tās izpausmēs un izpildījumos – logotipos, iepakojumā, izstrādājumos un visos mārketinga komunikācijas veidos. Tomēr viss nav tik vienkārši – lai noteiktu piemērotas krāsu kombinācijas uzņēmumam, ir nepieciešams dziļāk aplūkot krāsu apakšnozīmes mārketingā, piemēram, to, ka dzeltenā krāsa rada izsalkumu, kamēr zaļā nomierina. 

Teksta fonts ir svarīgi pielāgot burtu fontu uzņēmuma personībai, jo arī tas var noteikt kā un cik ļoti klients uztver uzņēmuma ziņojumu. Piemēram, Sans Serif fonts (Helvetica) tiek uztverts par mūsdienīgāku nekā Serif (Times New Roman). Lieli burti tiek uzskatīti par kliedzošiem, uzmanības pievērsošiem, mazie – par draudzīgiem.  

Logotips ir uzņēmuma zīmogs – ar to uzņēmumam ir jāiesāk un jāpabeidz komunikācija. Tam ir jābūt atpazīstamam, saprotamam, jāraisa emocijas uzreiz, kā klients to ierauga. Galvenie lēmumi par logotipu ietver to, vai uzņēmums vēlas, lai tas ir simbols (Apple) vai tā nosaukums (Ebay). Tas var būt abstrakts logotips (Mitsubishi) vai nosaukuma burts vai savienojums (WWF panda). 

Ieguvumi

Uzņēmumam veiksmīgi attīstot vizuālo identitāti, ar laiku radīsies daudz noderīgi ieguvumi un priekšrocības, kā piemēram: 

  • Nostiprināsies uzņēmuma profesionālā pozīcija tirgū;
  • Pieaugs atpazīstamība, cilvēkiem veidosies izpratne par uzņēmumu;
  • Izveidosies lojāls un uzticams klientu loks;
  • Atmaksāsies finansiāli, jo skaidri definētu zīmola identitāti nav nepieciešams nepārtraukti atjaunot.

Vizuālajai identitātei ir izšķiroša nozīme spēcīga uzņēmuma attīstībā, taču, to veidojot, ir jāņem vērā daudz svarīgu detaļu un faktoru. Tai ir jābūt kā stabilam palīgam ceļā uz nospraustajiem panākumiem. Tādēļ, lai pārliecinātos, ka tā ir izstrādāta veiksmīgi, iesakām uzticēt to mārketinga nozares profesionāļiem kā DigitalMore. Mēs nodrošināsim to, ka vizuālā identitāte atbilst uzņēmuma vērtībām un visiem nepieciešamajiem principiem!